Lediga jobb HR-Utveckling Dalarna AB i Gagnef

Se alla lediga jobb från HR-Utveckling Dalarna AB i Gagnef. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Gagnef som finns inom det yrket.

Socialchef till natursköna Gagnefs kommun

Ansök    Sep 20    HR-Utveckling Dalarna AB    Socialchef
Vill du vara med och göra verklig skillnad? Älskar du dessutom ledarskap, utveckling och samarbete - då har vi nu en fantastiskt spännande tjänst då vi söker Socialchef till Gagnefs kommun. Är det dig vi söker?   OM TJÄNSTEN I tjänsten som Gagnefs kommuns socialchef kommer du att få förmånen att som ytterst ansvarig och på bästa sätt leda socialförvaltningens redan väl fungerande verksamhet in i framtiden. Socialförvaltningen ansvarar för många viktiga ver... Visa mer
Vill du vara med och göra verklig skillnad? Älskar du dessutom ledarskap, utveckling och samarbete - då har vi nu en fantastiskt spännande tjänst då vi söker Socialchef till Gagnefs kommun. Är det dig vi söker?
 
OM TJÄNSTEN
I tjänsten som Gagnefs kommuns socialchef kommer du att få förmånen att som ytterst ansvarig och på bästa sätt leda socialförvaltningens redan väl fungerande verksamhet in i framtiden. Socialförvaltningen ansvarar för många viktiga verksamheter till exempel äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorg.
 
I ditt uppdrag kommer du få helhetsansvaret för vår förvaltnings personal/verksamhetsplanering, ekonomi samt arbetsmiljö. Du ingår i Gagnefs kommuns ledningsgrupp. Här finns alltid ett gott stöd över förvaltningsgränserna och ett nära samarbete med varandra. I ledningsgruppen hanteras viktiga strategiska frågor med fokus på utveckling som bidrar till största möjliga nytta för våra kommuninvånare. 
 
Utifrån de politiskt satta målen leder du strategiskt din verksamhet tillsammans med kloka kollegor och säkerställer god, kvalitativ och kostnadseffektiv verksamhet inom samtliga områden. 

Förvaltningen har under de senaste åren genomgått stora förändringsprocesser och arbetat intensivt med att utveckla både arbetssätt och organisationen. Nu vill vi att du tillsammans med kompetenta medarbetare tar det utvecklingsarbetet vidare och förfinar det vi gjort och gör oss ännu bättre.
 
Här i Gagnefs kommun strävar vi alltid efter att ha en bra kultur där närhet och enkelhet är viktiga delar. Vi är mycket stolta över det vi gör och vi strävar alltid efter att göra varandra bra. 
 
DIN PROFIL
Ditt nära, naturliga och kommunikativa ledarskap är egenskaper vi värdesätter tillsammans med förmågan att upprätta goda relationer med kollegor och samarbetspartners. Du älskar att möta människor, jobba med människor och du strävar alltid efter att skapa goda förutsättningar för dig själv och dina medarbetare. Ditt ledarskap skapar engagemang och du har förmågan att få medarbetare att växa och utvecklas. 
 
Att utmana andra att utvecklas i kombination med att vara en förebild och kulturbärare gör att dina kollegor vill vara en del av ditt ledarskap. Ditt tydliga, strukturerade och lösningsfokuserade arbetssätt underlättar din egen vardag och bidrar till att du på ett bra sätt kan prioritera samt arbeta mål- och resultatinriktat. Dialog, delaktighet och samverkan är viktigt för dig och du trivs i sammanhang där utveckling och samarbete sker tillsammans med andra. Att ge stöd, råd och styrning till dina medarbetare är något du trivs med. Du tar helt enkelt ansvar och är trygg i ditt ledarskap.
 
Vi vill att du har en relevant akademisk utbildning kombinerad med en framgångsrik erfarenhet som ledare/chef. Du är även van att strategiskt leda och utveckla socialförvaltningens verksamheter mot uppsatta mål. Vidare har du en god förståelse för hur det är att verka i en politiskt styrd organisation samt har ett genuint samhällsengagemang. 
 
Vi söker dig som dels vill utvecklas tillsammans med oss men som också vill bidra till att göra oss ännu bättre. Du vill vara en del av oss och vår framtid.
 
VI ERBJUDER
Här i Gagnefs kommun arbetar vi aktivt med att vara en attraktiv arbetsgivare, både för att attrahera nya medarbetare och för våra anställda. Hos oss är det viktigt att man trivs och vi strävar alltid efter att skapa förutsättningar för ett långt och hållbart arbetsliv. Som ett led i detta erbjuder vi dig i denna roll ett flertal generösa förmåner:

• 39 timmars arbetsvecka
• möjlighet till semesterväxling
• ett generöst flextidsavtal
• möjlighet till distansarbete där vi även utrustar dig med din digitala hemmiljö      
Varmt välkommen med din ansökan!


Gagnefs kommun, med ca 10 000 invånare är vackert belägen mitt i Dalarna. Det är en mötesplats på många sätt. Här möts Öster- och Västerdalälven, men här möts också människor. Gagnefs kommuns attraktiva läge har bidrag till det faktum att Gagnef är en populär kommun att bosätta sig i. Nära till hela Dalarna och inte mer än tre timmar till Stockholm. Läget är dock inte allt Gagnef kan erbjuda. Här finns bra skolor, framåtanda bland företagen och en härlig gemenskap i byarna.

Gagnefs kommun är kommunens största och en oerhört spännande arbetsgivare! Här finns jobb i 150 olika yrkesgrupper. Tillsammans gör vi skillnad för invånare och besökare i kommunen.

Som medarbetare i Gagnefs kommun delar vi en gemensam värdegrund – det vill säga de grundläggande värderingar och förhållningssätt som gäller. Den genomsyrar vårt dagliga arbete.


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

HR-ansvarig till Dalom Produktion i Mockfjärd

OM TJÄNSTEN Nu söker vi dig som älskar att möta människor och jobba med människor. Du har ett intresse för såväl människor som affärer och du brinner för utveckling. Helt enkelt en oerhört spännande tjänst med många kontaktytor. Kommer finnas stora möjligheter för vår nya kollega att vara med och forma den.    Du kommer dels att fungera som ett strategiskt stöd till styrelsen och ledningsgruppen med företagets HR relaterade frågor men rollen innebär även d... Visa mer
OM TJÄNSTEN
Nu söker vi dig som älskar att möta människor och jobba med människor. Du har ett intresse för såväl människor som affärer och du brinner för utveckling. Helt enkelt en oerhört spännande tjänst med många kontaktytor. Kommer finnas stora möjligheter för vår nya kollega att vara med och forma den. 
 
Du kommer dels att fungera som ett strategiskt stöd till styrelsen och ledningsgruppen med företagets HR relaterade frågor men rollen innebär även dagliga frågor av operativ karaktär då du blir en viktig länk till vår fantastiska personal i produktionen. 
 
I din strategiska roll ansvarar du för utvecklingen av våra HR-processer. Det förväntas av dig att du driver utvecklingen av dessa processer med tillhörande verktyg, material och arbetssätt i nära samarbetet med verksamheterna.  

I din operativa roll ansvarar du för att stötta verksamheten i alla typer av HR-frågor. Detta innebär att vara ett stöd i genomförandet av HR-processer samt regelbundet samtala, stötta och coacha företagets medarbetare. 
 
Det handlar också om att planera och följa utvecklingsaktiviteter för att säkerställa att vi på Dalom Produktion lyckats med vårt viktiga uppdrag som är att skapa utvecklande miljöer och arbeten åt personer med olika funktionsnedsättningar. Att vi gör rätt och hittar rätt person till rätt arbete för personer som tidigare stått långt ifrån arbetsmarknaden. Du kommer i rollen ha många kontaktytor och ett nära samarbeta med Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, kommunens AME-verksamhet mfl. 
 
DIN PROFIL
Dina erfarenheter, egenskaper och ditt engagemang är det absolut viktigaste för oss men vi ser gärna att du har en akademisk utbildning eller motsvarande med inriktning HR alternativt arbetslivserfarenhet inom området som bedöms likvärdig. Kunskaper i ekonomi är önskvärt.

Då du kommer att ha ett nära samarbete med hela verksamheten ser vi gärna att du är lyhörd, kommunikativ och tydlig. Ditt ledarskap och arbetssätt inspirerar gruppen att arbeta mot uppsatta mål. I den här tjänsten vill vi att du har en förmåga att kunna ta egna initiativ och komma med förslag till förändring samt förbättring. Du är trovärdig och har hjärtat på rätt ställe vilket innebär att du tror på människors lika värde samt förmåga och möjlighet till utveckling.
 
Tjänsten är en perfekt mix av både samarbete och självständigt arbete. För att trivas och lyckas i rollen vill vi att du har en god vana av att strukturera, planera och driva ditt ansvarsområde. Du har en hög servicekänsla och tycker om att samarbeta med andra för att nå en gemensam målsättning. 
 
VI ERBJUDER DIG
En spännande, rolig och utvecklingsbar tjänst på en trivsam arbetsplats med god sammanhållning. För oss är det viktigt att du känner dig stolt över det företag som får din tid och ditt engagemang, att du gillar dina arbetsuppgifter och att du tycker att det är kul och trivsamt att vara tillsammans med oss på dagarna. Varmt välkommen med din ansökan!


I hjärtat av Dalarna närmare bestämt i natursköna Gagnefs kommun ligger Mockfjärd. Här finns också Dalom Produktion. Vi tillverkar tapet- och måleriverktyg. Personlig service är vår ledstjärna och vi gör allt för att våra kunder ska bli nöjda. Vi arbetar långsiktigt och förenar utveckling och arbetsglädje med livskvalitet. Det är något vi är stolta över och vi vill att det ska genomsyras både på vår personal och på våra produkter.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Redovisningsansvarig till Åkerströms

OM TJÄNSTEN Underbara framtid! Så skulle vi kunna beskriva det vi har framför oss här på Åkerströms. Alla våra medarbetare gör varje dag ett fantastiskt jobb och vi stärker nu vår befintliga stabsorganisation för att kunna fortsätta växa och utveckla Åkerströms. Har du en bred erfarenhet inom redovisning, ser fördelarna med digitala processer och motiveras av att vara en del av en organisation i ständig utveckling? Sök då tjänsten som redovisningsansvarig ... Visa mer
OM TJÄNSTEN
Underbara framtid! Så skulle vi kunna beskriva det vi har framför oss här på Åkerströms. Alla våra medarbetare gör varje dag ett fantastiskt jobb och vi stärker nu vår befintliga stabsorganisation för att kunna fortsätta växa och utveckla Åkerströms. Har du en bred erfarenhet inom redovisning, ser fördelarna med digitala processer och motiveras av att vara en del av en organisation i ständig utveckling? Sök då tjänsten som redovisningsansvarig hos oss! 
 
Som ansvarig för vår redovisning kommer du ha en viktig roll i vår resa mot en modern och skalbar ekonomifunktion designad för fortsatt tillväxt. Ett väldigt spännande utvecklingsarbete för rätt person. Tjänsten innebär ett nära samarbete inom vår stab, med ledningsgrupp och ansvariga chefer för respektive avdelning. Utöver vårt huvudkontor i Björbo, har vi idag även verksamhet i Borlänge, vilket ger möjligheter att arbeta både från Björbo och Borlänge. 
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden innefattar:
 

• Löpande redovisning
• Månads- & årsbokslut, inkl. årsredovisning (K3)
• Kund- & leverantörsreskontra
• Momsredovisning & inkomstdeklarationer
• Löneadministration
• Koncernavstämningar & -redovisning
• Budget- & prognosarbete
• Processutveckling
 
DIN PROFIL
Du har akademisk utbildning inom ekonomi eller har motsvarande erfarenhet från arbetslivet. Vi ser gärna att du har god erfarenhet från liknande uppdrag men att du känner dig redo för nästa steg i din utveckling och är redo för nya utmaningar tillsammans med oss. 
 
CV och erfarenheter i alla ära, nyckeln till framgång tror vi finns i dina personliga egenskaper och drivkrafter samt i förmågan att lösa de utmaningar som vi ställs inför. Du trivs helt enkelt i miljöer där man driver förbättringar och utveckla processer.
 
Ett närvarande och kommunikativt arbetssätt är egenskaper vi värdesätter tillsammans med förmågan att upprätta goda relationer med kollegor och samarbetspartners. Du försöker alltid uppnå goda förutsättningar för dig själv och dina kollegor. Ditt strukturerade och lösningsfokuserade arbetssätt underlättar din vardag och bidrar till att du på ett bra sätt kan arbeta mål- och resultatinriktat. 
 
Då vi strävar efter att digitalisera och automatisera våra processer ser vi gärna att du brinner för denna typ av verksamhetsutveckling. All form av erfarenhet av större affärssystem, likt IFS som vi använder idag, är meriterande. Det gäller även erfarenhet av arbete i en internationell koncern med arbetsuppgifter relaterat till koncernrapportering och -redovisning.
 
VI ERBJUDER DIG
En mycket spännande framtid och tjänst med roliga och varierande arbetsuppgifter. Vi vill att du ska känna dig stolt över det företag som får din tid och ditt engagemang, att du gillar dina arbetsuppgifter och att du tycker att det är kul och trivsamt att vara tillsammans med oss på dagarna. Varmt välkommen med din ansökan!



I över 100 år har Åkerströms stått för en service och kundvård utöver det vanliga. Vi utvecklar produkter och tjänster anpassade efter omvärldens behov och framtidens möjligheter. Vi ger våra kunder kontroll och säkerhet kring sitt arbete tack vare säkra och robusta radiostyrningssystem. Vi har ett stort förtroende att förvalta och att utveckla vidare.


Hos Åkerströms finns en övertygelse i att kreativitet är bryggan till banbrytande innovationer. Efter mer än hundra år har det visat sig vara en viktig del av vårt erbjudande. Det gäller för varje produkt och i varje tjänst där hållbarhet, tillförlitlighet och säkerhet är avgörande för både produktivitet och människors liv.

Våra värderingar leder oss i vårt arbete och präglar vår företagskultur. Vi är alla professionella, lösningsorienterade och skapar förtroende. Vi tar ansvar för våra affärer och är måna om våra kunders önskemål och att tillmötesgå dem på ett trevligt och öppet sätt.

Vi är övertygade om att den kompetens vi erbjuder inom radiostyrning och digitala tjänster för industriella processer i förlängningen utgör skillnaden mellan driftstid och driftstopp och mellan incidenter och olyckor. Det här är något vi erbjuder varje kund oavsett storlek, bransch eller användningsområde.

Det här har gett oss vår position på marknaden, så det kan vi lova.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre